
Sådan håndterer I sygemeldte medarbejdere
Få styr på de regler og muligheder, der gælder, når en medarbejder bliver langtidssygemeldt – og på samspillet mellem sociale ydelser og jeres pensionsordning.
Når en medarbejder bliver sygemeldt i længere tid, er der mange forhold, der skal tages i betragtning og administreres på forskellige tidspunkter.
En firmapensionsordning indeholder dækninger, som både understøtter den sygemeldte medarbejder og virksomheden. Ordningen sikrer, at der kan opnås økonomisk kompensation, så udgifter i forbindelse med sygefraværet kan begrænses, og så ansættelsesforholdet kan bevares.
Reglerne kan dog være svære at gennemskue og tidspunkter for anmeldelser til både kommunen og pensionsselskabet, er afgørende for, at de rette udbetalinger kommer i spil.
For jer, der har ansvar for virksomhedens personale- og lønforhold, er det af væsentlig betydning, at I har fokus på processerne, så forløbene bliver så lidt komplicerede som muligt og så I – i videst mulig udstrækning – kan understøtte den sygemeldte medarbejder.

Anne-Kathrine Vestergaard
Du møder Anne-Kathrine Vestergaard, som er socialrådgiver i WTW.
Anne-Kathrine har et indgående kendskab til de mange involverede aktører og processer i et sygemeldings-, behandlings- og forsikringsforløb. Hun rådgiver WTW’s kunder – både virksomheder og medarbejdere – når de står i en svær situation, hvor de både skal håndtere sygdom, sygefravær og spørgsmål om ansvar og økonomi.
Du får svar på:
- Hvordan sygedagpengereglerne fungerer
- Hvordan der anmeldes korrekt til pensionsselskabet
- Hvilke dækninger i pensionsordningen, der kan anvendes ved sygdom
- Samspillet mellem sociale ydelser og dækning ved tab af arbejdsevne
- Hvor det oftest går galt – og hvad konsekvenserne er
Sådan fungerer det
Du tilmelder dig via linket her på siden
Du modtager en bekræftelse via e-mail med link til webinaret
Dagen før modtager du en påmindelse med linket
Efter webinaret modtager du en e-mail med præsentationen og et link til optagelsen af webinaret
Hvem?
Webinaret er for kunder i WTW, der arbejder i HR eller med løn- og personaleadministration.
Hvornår?
6. marts 2025 kl. 13.00
Det foregår online via Microsoft Teams.
Hvis du er tilmeldt og bliver forhindret i at deltage, så kan du bruge det link, som du modtager efter webinaret, til at se en optagelse af webinaret.
Hvor længe?
1 time
Pris
Det er gratis at deltage i webinaret
Kontakt
Hvis du har spørgsmål til webinaret, så kan du kontakte WTW på dk-event@wtwco.com